Jak být šťastný?

Chci být šťastná..

     To je přání snad každého člověka. Jenže co je vlastně to "být šťastný"?

     Já si mnohdy říkala, že úplně nejšťastnější budu až dodělám střední. Po střední, že budu šťastná, až si najdu práci, a když už jsem měla obojí, posunula jsem své "být šťastná" až do doby, kdy se přestěhuji do Prahy. Ano, stěhování do Prahy mi přineslo spoustu radosti a pozitivních věcí do života, ale až teď si uvědomuji, že šťastná mohu být kdy jen budu chtít, nezávisle na tom, jestli bydlím na vesnici, pracuji jako generální ředitel, nebo "obyčejná" uklízečka.
     Co vlastně způsobuje tu radost? Ten pocit štěstí? Proč někdo dokáže být šťastný třeba jen z toho, že má kolem sebe lidi, které má rád a někdo potřebuje ke štěstí slávu a bohatství?
     Lidé si neuvědomují, že by mohli zažít pocit štěstí kdykoli si jen zamanou. Stejně jako já si slibují, že za X dní/měsíců/let jim bude líp a upínají se na budoucnost a přitom zapomínají žít přítomností. I pro mě samotnou je to mnohdy těžké. Často mé myšlenky směřují do budoucnosti, ale zastavit se a uvědomit si sílu přítomného okamžiku a také to, jak se právě teď cítím je velmi důležité. A pokud se cítím mizerně, vzpomenu si na něco hezkého, co mě předešlé dny potěšilo ♥   
     A k tomu mi také pomáhá můj #diaryofhappiness,do kterého si každý den píšu alespoň 3 věci, které mě za ten den potěšily. Ze začátku jsem si tam psala opravdu jen 3 a dlouho jsem uvažovala nad tím, co napsat, protože žádná věc mi nepřišla dost významná. Postupem času jsem si ale uvědomila, že cokoli, co mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři, má v mém deníčku místo. Další věc, která mi zaručeně zvedne náladu, je ta, že se každé ráno usměji na holku v zrcadle a ona mi ten milý úsměv pokaždé vrátí. Prostě se za každou cenu snažím, držet si negativní myšlenky co nejdál od těla a nenechat si ničím zkazit den. ( Ano, ne pokaždé se mi to podaří, ale za poslední dobu se to o hodně zlepšilo ☺ )
     Měsíc zpátky jsem viděla skvělý film The secret (který mimochodem určitě doporučuji, ale věřím, že většina z vás už ho viděla ;) ), ve kterém mluvili o zákonu přitažlivosti a také o tom, že záleží na tom, jak se k dané situaci postavíte a podle toho se pak odvíjí ta další. A opravdu to funguje.
     Nedávno jsem nastoupila do nové práce, do jedné moc hezké kavárny. První týden pro mě byl dost náročný a po 14 dnech jsem tu práci začala nenávidět. Zákazníci se na mě mračili, nedařila se mi udělat káva a prostě všechno bylo špatně. V den volna jsem se rozhodla udělat si den jen pro sebe. Neustále mě ale pronásledovaly myšlenky na práci a to, že do ní další den musím znovu. A pak jsem sama sobě promluvila do duše, což dělám opravdu ráda a často :D Vždyť do práce budu chodit celý svůj život a nemůžu z ní být takhle otrávená. Slíbila jsem si tedy, že od dalšího dne na ni změním pohled a budu ji brát jako zábavu a svůj koníček. A ono to vážně funguje. Celý den jsem se usmívala na zákazníky a byla jsem tak nabitá pozitivní energií, která mi dodávala tolik energie. Zákazníci se najednou začali ptát, jak se mám a dávali se se mnou do řeči. Za ten jeden týden jsem dostala 3 pracovní nabídky a nespočet lichotek, jak jsem milá a usměvavá. A od té doby se do práce těším a chodím tam pouze s úsměvem na tváři.
    
A proto...žijte přítomným okamžikem, a buďte při něm tak moc šťastní jak jen můžete. A pozitivní věci a události za vámi přijdou samy :)  #aNegativeMindWillNeverGiveYouaPositiveLife


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recept na oreo dortík

(Ne)žila jsem

Jak jsem se zbavila záchvatovitého přejídání